Story Box-ID: 193343

BT erhält „Global Certification“ von Cisco

Der Netzwerk- und IT-Dienstleister BT ist von Cisco mit dem "Global Certification"-Status ausgezeichnet worden. BT ist damit eines von weltweit nur vier Unternehmen, die die Cisco Global Certification für hervorragende Zusammenarbeit und erstklassiges Produkt-Know-how erhalten haben. Die Zertifizierung belegt, dass BT den höchsten Standards von Cisco entspricht, um die hochwertigen Cisco-Lösungen weltweit vertreiben, implementieren und managen zu können.

Die Cisco Global Certification geht über landesspezifische oder regionale Zertifizierungen (wie Cisco Select, Premier, Silver und Gold) hinaus. Und die Auszeichnung zu erhalten, muss ein Unternehmen u.a. bestimmte weltweite Standards hinsichtlich Vertragsgestaltung, Beschaffung, Sicherheit und Business Continuity nachweisen.

Bitte beachten Sie, dass es sich bei dieser Übersetzung nur um eine unverbindliche Kurzübersicht handelt. Die vollständige und verbindliche Fassung der Pressemitteilung finden Sie im folgenden englischen Original.

Übrigens:

Diese Auszeichnung bildet einen weiteren Meilenstein in der erfolgreichen Partnerschaft von BT und Cisco. In der Vergangenheit hat BT bereits mehrere Awards für die exzellente Zusammenarbeit mit Cisco erhalten. So wurde BT erst kürzlich als "Solutions Partner of the Year 2008" für Deutschland und als "Service Provider of the year 2008" für die Region Europa, Naher Osten und Afrika (EMEA) ausgezeichnet.

BT ACHIEVES CISCO GLOBAL CERTIFICATION

BT (NYSE: BT) today announced that it has been awarded Global Certification from Cisco®. BT is only the fourth company to have earned Cisco's Global Certification status. To gain Global Certification, BT met the training requirements and program prerequisites to sell, deploy and support highly sophisticated Cisco solutions worldwide.

Global Certification recognizes Cisco partners with expertise and resources to plan, design, implement and operate Cisco networking solutions across the globe. For BT, achieving global certification builds on its existing base of multi-national and individual country certifications in meeting the stringent requirements in the areas of contracting, procurement, security, and business continuity. This achievement reflects BT's focus on maintaining best practices across all areas of its business.

Edison Peres, senior vice president for worldwide channels at Cisco, said: "As the network becomes the platform for fostering communications and innovation, many customers across geographic areas are demanding both an enhanced set of skills and capabilities and the ability to do business in more than one country. By expanding the geographic scope of its existing Cisco specializations in unified communications, routing and switching, security and wireless, BT is furthering its rank among the industry's elite."

Christian Dietl, General Manager Products&Convergence, BT Germany, said: "This major achievement recognizes the growth of our capabilities with Cisco and is good news for our customers. Global certification allows us to deploy Cisco solutions to our customers wherever in the world they do business. BT is committed to delivering world class solutions to customers, and this accreditation further compliments BT's market-leading global footprint."

While Cisco Select, Premier, Silver and Gold Certifications recognize expertise within a single country, the Global Certification recognizes partners who have extended this expertise across multiple geographic regions. To achieve Global Certification, a channel partner must demonstrate its abilities to provide contracting, procurement, security and business continuity services across all continental regions around the world.

BT continues to expand its global capabilities to serve customers around the world. BT provides the global connectivity to help multi-site organizations communicate and collaborate, any time, any place, through any device. BT strives to be the customers' partner of choice for creative, valued and reliable communication services and solutions.