Ansprechpartner:in Frau Mareike Jacobshagen +49 6102 8339186

Compuware beendet erfolgreiches Geschäftsjahr, neue strategische Ausrichtung „Compuware 2.0“

38 Prozent Wachstum bei Software-Lizenzen, sieben Prozent Anstieg bei Wartungsumsätzen im Vergleich zum Vorjahr

Compuware hat seine Geschäftsergebnisse für das vierte Quartal und das am 31. März beendete Geschäftsjahr vorgestellt. Darüber hinaus kündigt das Unternehmen seine strategische Neuausrichtung unter dem Namen Compuware 2.0 an.

„Nach sehr guten Ergebnissen im vierten Quartal beendet Compuware ein Jahr stabilen Wachstums auf hohem Niveau“, sagt Peter Karmanos, Jr., Chairman und CEO bei Compuware „Seit mehr als 35 Jahren bietet Compuware Lösungen, Services und Support, die Unternehmen beim wirtschaftlichen Erfolg unterstützen. In den kommenden Jahren werden wir uns noch stärker auf unsere Kernkompetenzen und den Bedarf unserer Kunden fokussieren. Daher erwarte ich auf für das nächste Jahr gute Ergebnisse.“

Fiscal Year 2008 Results
During the fiscal year ended March 31, 2008, revenues were $1.23 billion, up from $1.21 billion in the previous fiscal year. Net income—before restructuring charges and capitalized software impairment—was $164.6 million compared to $158.1 million in fiscal 2007. Earnings per share—diluted computation before restructuring charges and capitalized software impairment—were 57 cents, an increase of 27 percent from 45 cents in fiscal 2007, based upon 287.6 million and 351.0 million shares outstanding, respectively. On a GAAP basis, net income was $134.4 million and earnings per share were 47 cents in fiscal 2008.
During fiscal 2008, software license fees were $297.5 million, up from $283.4 million in fiscal 2007. Maintenance revenue was $476.4 million in fiscal 2008, compared to $457.6 million in fiscal 2007. Professional services fees for fiscal 2008 were $455.7 million, compared to $472.0 million in fiscal 2007.
Fourth Quarter Fiscal 2008 Results
Compuware reports fourth quarter net income—before restructuring charges—of $63.1 million on revenues of $338.9 million. On a GAAP basis, net income was $61.2 million in Q4. Earnings per share—diluted computation—were 23 cents, based upon 268.7 million shares outstanding.
During the company’s fourth quarter, software license fees were $100.8 million, an increase of 38 percent from $73.2 million in the same quarter last year. Maintenance fees were $126.3 million during the quarter, an increase of more than seven percent from $117.7 million in the same quarter last year. Fourth quarter revenue from professional services was $111.8 million, compared to $122.1 million in the same quarter last year.

Compuware 2.0
Compuware startet heute sein neues Programm Compuware 2.0. „Dabei handelt es sich nicht um eine einmalige Initiative oder eine neue Marketingbotschaft, sondern um eine komplette strategische Neuausrichtung basierend auf langfristigen Unternehmensgrundsätzen verknüpft mit konkreten, umsetzbaren und messbaren Zielen“, erklärt Bob Paul, President und Chief Operation Officer bei Compuware. „Auch wenn Compuware 2.0 eine Marketingkomponente beinhaltet, geht es in erster Linie darum, eine neue innovative Marktstrategie umzusetzen und unseren Kunden messbare wirtschaftliche Vorteile zu verschaffen.“

Im Rahmen von „Compuware 2.0“ wurde auch das neue Leitmotiv “We make IT rock around the world” vorgestellt. Weitere Informationen finden Sie auch unter der neuen Microsite: www.wemakeitrockaroundtheworld.com.

Zu den Zielsetzungen von Compuware 2.0 zählen:
* Einführung und Kommunikation der strategischen Ausrichtung von Compuware, mit der Absicht, sich in den Zielmärkten als führender Anbieter für überzeugende Kundenlösungen zu positionieren.
* Eine Marktstrategie, die auf Basis von innovativer Software, Best Practices und Dienstleistungen effektive Lösungen für Business-Probleme bereitstellt.
* Etablierung und Stärkung eines gemeinsam gelebten Unternehmensbildes, mit dem sich Mitarbeiter und Kunden identifizieren, das sie verstehen und dem sie vertrauen.
* Durchführung weltweiter Personal-, Trainings- und Karriereprogramme, um hochqualifizierte Fachkräfte zu gewinnen und an das Unternehmen zu binden.

Fourth Quarter Fiscal Year 2008 Highlights
During the fourth quarter, Compuware:
* Announced that the company promoted Robert C. Paul to the position of President and Chief Operating Officer, leading the company’s products and services operations, Compuware 2.0 effort and other key functions.
* Acquired privately held Hilgraeve, Inc. This acquisition made Compuware Covisint the world’s largest on-demand collaboration platform for lab and prescription data sharing.
* Launched a new initiative to provide hospitals and physicians with the means to more effectively navigate the dynamically changing healthcare technology environment. Compuware’s IT Service Management for Healthcare initiative drives improved patient care, reduces costs for hospitals and provides significant ROI.
* Announced that Compuware Covisint entered into an agreement to work with Microsoft® HealthVault™, Microsoft’s personal health technology platform. Covisint will provide physicians with better, more efficient and secure access to patients’ records by enabling patients to grant provider access to their HealthVault records through Covisint’s OnDemand platform.
* Announced that it received Corp! Magazine’s award for “Diversity-focused Company.” The award is based on the company’s commitment to diversity—in race, ethnicity and more—as a business driver.
* Announced the sponsorship of a webcast titled: “Improving Quality in Your Application Delivery Process—A Success Story at Arizona Federal.” In the webcast, Kevin Bingham, Assistant Vice President, Information Technology at Arizona Federal presented how his organization leveraged test automation and a structured process to deliver applications without sacrificing budget, time or quality by using Compuware TestPartner.

Use of Non-GAAP Financial Information
In addition to reporting financial results in accordance with generally accepted accounting principles, or GAAP, this press release uses a non-GAAP measure of net income and earnings per share. The net income and earnings per share disclosures on a non-GAAP basis excluded the impact of restructuring charges and capitalized software impairment. See the attached “Reconciliation of non-GAAP Information” schedule for complete details. Compuware management believes the non-GAAP financial information provided in this release helps investors better understand and assess Compuware’s ongoing core operations and prospects for the future. The presentation of this non-GAAP financial information is not intended to be considered in isolation or as a substitute for results prepared in accordance with GAAP. Management uses both GAAP and non-GAAP information in operating and evaluating its business and as such has determined that it is important to provide this information to investors.

Compuware, das Performance-Technologie-Unternehmen, unterstützt seine Kunden dabei, die Performance geschäftskritischer und innovativer Anwendungen zu optimieren und dadurch ihren Geschäftserfolg zu verbessern. Heute vertrauen mehr als 7.100 Unternehmen, inklusive viele der weltweit größten Organisationen, auf Compuware und dessen neuer Generation des Performance Managements. Weitere Informationen unter: http://www.compuware.de