Zertifizierungsprogramm läuft mit vollem Schwung: Frühe Unterstützung der Software-Anbieter für Red Hat Enterprise Linux 5

Red Hat, der weltweit führende Anbieter von Open Source-Lösungen, hat bereits die Unterstützung zahlreicher unabhängiger Software-Anbieter (ISV: Independent Software Vendor ) für Red Hat Enterprise Linux 5 Beta 2 gewonnen. Diese Software-Partner haben mit Tests begonnen, um eine frühzeitige Zertifizierung ihrer Lösungen zu gewährleisten, sobald Red Hat Enterprise Linux 5 diesen Winter allgemein verfügbar sein wird. Sie wollen so auch sicherstellen, dass ihre Kunden so schnell wie möglich von den neuen Technologien und Kosteneinsparungen durch Red Hat Enterprise Linux 5 profitieren können.

"Die ISV-Gemeinschaft ist der Schlüssel zu Red Hats Erfolg. In den letzten fünf Jahren haben wir mit der gesamten ISV-Gemeinschaft zusammen daran gearbeitet, dass die Kunden aus möglichst vielen hochwertigen Komponenten wählen können, wenn sie sich für Architekturen auf der Grundlage von Open Source entscheiden", erklärt Tim Yeaton, Senior Vice President of Enterprise Solutions von Red Hat. "Zusammen mit der ISV-Gemeinschaft werden wir auch in Zukunft dafür sorgen, dass wir die das umfassendste Angebot an Applikationen haben, um unseren Kunden zum Erfolg zu verhelfen."

Red Hat Enterprise Linux 5, das Anfang 2007 auf den Markt kommen soll, ist der nächste große Meilenstein im Abonnementprogramm der Red Hat Flaggschiff-Plattform. Red Hat Enterprise Linux 5 konzentriert sich besonders auf Technologien zur Senkung der Infrastrukturkosten und ist die erste Lösung, die eine vollständige integrierte Virtualisierung mit kommerzieller Leistungsfähigkeit bietet.

Das Red Hat ISV Partnerprogramm gewinnt beständig Branchen-führende Lösungsanbieter hinzu, deren Anwendungen das Red Hat Enterprise Linux Betriebssystem unterstützen. Mit dem Programm wird sichergestellt, dass Kunden, die sich für Architekturen auf der Grundlage von Open Source entscheiden, eine möglichst große Auswahl an Optionen zur Auswahl haben. Zu den frühen Partnern des Programms gehören IBM, Oracle, Computer Associates und BEA Systems. Im Laufe der Zeit haben zahlreiche Partner daran mitgewirkt, dass ganze Produktlinien von Unternehmensanwendungen Red Hat Enterprise Linux unterstützen. Mittlerweile wird Red Hat Enterprise Linux von mehr als 2.000 ISV-Anwendungen unterstützt.

Weitere Informationen über Red Hat Enterprise Linux sowie eine Aufstellung kompatibler Anwendungen finden sich auf www.redhat.com.

Aus Aktualitätsgründen folgen die Zitate der ISV-Partner im amerikanischen Original

Acronis
"Our Acronis True Image disk-imaging solution is being tested with new features that are planned for Red Hat Enterprise Linux 5 and it has proven to be an exceptionally robust, powerful, high-performance and flexible Linux platform," said Zorian Rotenberg director of Business Development at Acronis. "We are committed to developing our products for Red Hat Enterprise Linux and are proud to be a Red Hat partner."

BMC
"As the leader in Business Service Management, BMC Software helps customers align IT with business priorities and services providing customers with expansive solution offerings that meet their varying IT demands," said Sean Duclaux, director of Product Management, at BMC Software. "BMC Software is committed to providing solutions that help customers lower IT costs, improve business agility and mitigate risk. BMC is working with Red Hat to certify our solutions on the forthcoming Red Hat Enterprise Linux 5. Together, we will deliver maximum value to customers combining a Business Service Management approach with Red Hat Enterprise Linux 5."

Etnus
"Etnus is the world's leading provider of debugging and analysis solutions for the multi-core age. Our TotalView family of products enable software engineers to visualize, control and correct complex multi-core applications quickly and easily," said Dick Andersen, vice president of Marketing at Etnus. Dick continued, "With solutions certified on Red Hat Enterprise Linux 5, we can both concurrently deliver to the market the industry leading products our customers have asked for."

Mentor Graphics
"As a leader in electronic design solutions serving the world's most successful electronics and semiconductor companies, Mentor Graphics works constantly to provide customers with the latest technologies," said Rich Monahan, director of IT Engineering Services at Mentor Graphics. Participating in Red Hat's early access beta program allows us to validate our products on the next Red Hat release and allows our customers to rapidly realize the flexibility, cost-savings and value-adding technologies forthcoming in Red Hat Enterprise Linux 5."

Opsware
"The increasing adoption of Red Hat Linux in data centers is creating more demand for data center automation and management solutions like Opsware's. We are working closely with Red Hat to help customers more rapidly adopt the new subscription release and realize the cost savings that will be offered by Red Hat Enterprise Linux 5 in combination with Opsware's automated management," said Tim Howes, CTO of Opsware Inc.

Platform Computing
"Linux and Open Source is an important part of our grid and virtualization business today and we see it as a significant part of our business tomorrow and as such have begun early testing with the Red Hat Enterprise Linux 5 beta," said Chris Purpura, vice president of Strategic Alliances and New Ventures at Platform Computing. "Our partnership with Red Hat is important to our customers because we're able to provide a broad range of closed and open-source solutions like Platform Enterprise Grid Orchestrator and Platform Open Cluster Stack that bring tremendous value to their distributed Linux environments."

Scalix
Scalix Corporation, a recognized leader in providing Linux-based messaging to enterprises, said the partnership between Red Hat and Scalix has been a winning combination for its customers. "Red Hat Enterprise Linux has been a standard platform for Scalix's customers for years," said Glenn Winokur, Scalix's Chief Executive Officer. "Scalix is actively working with Red Hat to ensure that our customers can quickly adopt this new subscription release with a fully compatible Scalix solution. Scalix and Red Hat are providing an integrated open source solution for customers today, making it possible for more customers to switch from Microsoft to our highly scalable, reliable and rich Linux messaging alternative."

Sybase
"Sybase and Red Hat have been working together to provide enterprise-class data management solutions on Linux," said Herman Li, vice president of Engineering at Sybase. "Many Sybase products run on Linux and with Red Hat Enterprise Linux 5. Sybase can extend its lower cost-of-ownership value proposition to our Linux